“Çevreci Matematikçiler (ÇEVMAT)” bilimsel
etkinliğinde, ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programında bir ders
olarak yer almayan çevre ve sürdürülebilirlik konularına yönelik temel bilgi ve
becerileri edinmeleri hedeflenmiştir. Sonrasında ise bu bilgiler ışığında
matematik eğitimini sürdürülebilir kalkınma destekli içeriklerle desteklemeye
yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinmesi etkinliğin temel
amacıdır.
Etkinliğin genel amacı doğrultusunda, katılımcı
öğretmen adaylarına kazandırılması hedeflenen alt amaçlar şu şekildedir:
- Sürdürülebilir kalkınma ile ilgili temel kavramlar ve sürdürülebilir
kalkınmanın tarihçesi hakkında bilgi edinmelerini sağlamak,
- Ulusal ve uluslararası güncel çevre sorunları (iklim değişikliği,
atıkların yol açtığı kirlilik, ormansızlaşma, biyolojik çeşitliliğe yönelik
tehditler vb.) ve etkilerini fark etmelerini sağlamak,
- Ekolojik ayak izi kavramını tanımaları ve ekolojik ayak izini azaltmaya
yönelik uygulamalar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak,
- Çevre eğitimindeki çevresel ahlaki muhakeme ve sistem düşüncesi gibi
çeşitli kuramları tanımak,
- Sürdürülebilir kalkınma odaklı matematik eğitimine uygun eleştirel
matematik eğitimi kuramı hakkında bilgi edinmek,
- Sürdürülebilir kalkınma odaklı matematik eğitimi uygulamalarını tanımak,
- Sürdürülebilir kalkınma odaklı matematik eğitimi uygulamalarını yapmak ve
benzer içerikler geliştirmektir.
“ Çevreci Matematikçiler (ÇEVMAT)” bilimsel etkinliği bir aylık sürece
dağıtılmış toplam 16 farklı gündeki etkinlikten oluşmaktadır. Her etkinlik
gününde 2-3 saat ders gerçekleştirilecektir. İlk etkinlik günü öğretmen
adaylarının tanışması ve kaynaşması için drama etkinliklerine ayrılmıştır.
Etkinliğin devamı ise üç temel bölümden oluşmaktadır.
Etkinliğin birinci aşaması öğretmen
adaylarının çevre sorunları ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi ve
farkındalık edinmelerini hedefleyen etkinliklerden oluşacaktır. Bu doğrultuda 6
farklı eğitmen toplam 7 etkinlik (her bir etkinlik 2 ders saati olarak düzenlenmiştir)
gerçekleştirecektir.
Etkinliğin ikinci aşaması ise çevre eğitiminin matematik
eğitimi ile entegrasyonuna yönelik etkinliklere ayrılmıştır. Bu aşamada, çevre
sorunları ve sürdürülebilir kalkınma konularında temel bilgi ve farkındalığı
edinen öğretmen adayları bu içerikleri matematik eğitiminin bir parçası haline
getirmeyi öğreneceklerdir. Ortaokul matematik öğretim programındaki çeşitli
matematik hedefleri için bu içerikler matematik dersi etkinlik uygulamaları
olarak öğretmen adayları ile gerçekleştirilecektir. Etkinliğin ikinci
aşamasında, 5 farklı eğitmenin gerçekleştireceği toplam 5 etkinlik olarak
düzenlenecektir (her bir etkinlik 2 ders saati olarak düzenlenmiştir).
Etkinliğin üçüncü ve son aşamasında ise, öğretmen adaylarının etkinlik kapsamında
edindikleri bilgiler ışığında bireysel olarak hazırladıkları çevre sorunları ve
sürdürülebilir kalkınma hedefleri ile desteklenmiş ortaokul matematik öğretim
programına uygun ders planları tartışılacaktır. Bu doğrultuda, katılımcı olan
her bir öğretmen adayı bir ders planı hazırlayacak ve hazırladıkları ders
planlarını iki farklı günden birinde (bu günlerdeki etkinlik için 3 ders saati
ayrılmıştır) sunacaklardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder